#1 2008-04-08 13:29:16

Krolewski

Administrator

6890915
Skąd: Cast Away
Zarejestrowany: 2007-10-11
Posty: 277
Punktów :   
WWW

Poradnik dla adeptow.

a wiec, drodzy adepci hehe wrzuce troche rzeczy elementarnych na poczatek, zeby wam sie lepiej gralo

pomine sposoby robienia FSa bo to zostalo opisane juz w innym temacie

I. POCZATEK

1) zaczynamy od eko, rozwijamy kopalnie metki i kryski, stawiamy elektrownie i roboty na 5LVL
2) majac roboty na 5 LVL mozna zrobic stocznie, tak aby mozliwa byla produkcja MT i LM oraz kolonizatory
3) MT i LM sa szybkie i malo pala dexu, sa wystarczajace na slabsze cele, szukamy sobie takie w okolicy, robimy skany, jak malo na nich widac to podciagamy szpiegowska
4) zaczynamy farmic, za zdobyta surowice podciagamy eko
5) po podciagnieciu eko robimy wiecej MT i LM, podciagamy szpiegowska i badania
6) farmimy stare cele i szukamy silniejszych graczy
7) powtarzamy manewr - eko / flota, na zmiane
8) gdy uzbieramy ok 1670 LM mozna pokusic sie o probe moonowa [opisze dalej]
9) gdy sie powiedzie i mamy koleczke robimy znowu LM, MT i recyklerow pare sztuk
10) jesli kuleczki nie ma, to nic straconego, robimy znowu LM, teraz pojdzie szybciej bo eko jest silniejsze niz na poczatku i mamy swoje stale farmy, gdy osiagniemy odpowiednia ilosc LM to... patrz pkt 8-9

II. PROBA MOONOWA

1) mamy wystarczajaca ilosc LM, ok 1670 sztuk [20% szans]
2) szukamy znajomego w okolicy ktory pomoze nam je rozbic
3) gdy taki znajdzie sie i ma sprzet bojowy oraz dostatecznie duza ilosc rezyklerow po zlom, mozna zaczac akcje
4) teraz zalezy wszystko od tego jak sie dogadacie miedzy soba, czyli miejsce, czas i kwestia zlomu
5) jak sie uda to brawo, jak nie to... patrz pkt 1-4

wskazowki: robcie moony na koloniach ze slaba obrona, poniewaz silna obrona jest utrudnieniem dla atakujacego czasami a po akcji i tak zostanie uszczuplona, jak jest kuleczka zacznijcie dopiero robic obrone

III. A GDY NIE MA MNIE NA KACIE??

1) nie panikowac
2) szukamy kumpla ktory ma doswiadczenie jakies w grze
3) jesli nikogo takiego nie ma, to trzeba nauczyc taka osobe robic FS
4) dajemy login, haselko [lepiej aby to byl ktos zaufany]
5) dzwonimy, tlumaczymy co i jak ma byc i problem z glowy

wskazowka: mozna nakrecic wiecej osob do pomocy, gdyby jedna byla zajeta np to mamy wyjscie z opresji

IV. KOMUNIKACJA

1) bez tego sojusz nie funkconuje, gracze musza gadac ze soba i komunikowac sie, w koncu jestescie 1 druzyna
2) wymiana nr GG
3) forum
4) wiadomosci na ogolnym OG
5) mamy wlasny chat z ktorego mozna korzystac

V. ACS

1) to bardzo fajna rzecz, dzieki laczeniu flot mozna atakowac w kilka osob silne cele
2) mamy potencjalny cel w okolicy, szukamy kolesia z soja ktory jest blisko nas do pomocy
3) podliczanie w speedsim obu flot razem czy wystarcza na upatrzony cel
4) jesli tak to zaczynamy akcje:
  a) osoba ktorej flota leci najdluzej wysyla ja jako pierwsza, zaznaczmy statki, wybieramy wspolrzedne, predkosc i misja atakuj
  b) w podgladzie we flocie widzimy nasze stateczki, wybieramy opcje Zwiazek [jest obok opcji zawroc]
  c) w tym oknie mamy nazwe zwiazku, nizej wpisujemy nick osoby ktora chcemy zaprosic do ataku, czyli naszego kumpla, potwierdzamy
  d) teraz nasz kumpel wchodzi we flote, przyjmuje zaproszenie, wybiera statki do ataku, i od tej pory lecicie razem
  e) w podgladzie pojawia sie wiadomosc ze flotki leca razem w zwiazku oraz spodziewany czas przylotu
5) istenieje mozliwosc opozniania floty za pomoca sond [jak ktos ma doswiadczenie z tym zwiazane niech dopisze w czym rzecz]

wskazowki: umowcie sie w parach i pocwiczcie to na jakims nieaktywnym graczu, na poczatek wezcie po 1 MT i LM, gdy dojdziecie do wprawy mozna przyatakowac cos trudniejszego. a to obrazek jak powinno to wygladac: http://ogame.bajo.pl/dl/Obrazy/acs2.png

VI. OBRONA

1) jesli jestes graczem ktory chce rozwijac budynki, badania i handlowac to moze ci sie obrona przydac, zalezy to od preferowanego stylu gry
2) obrone stawiamy zawsze od silosow, gdy mamy przeciwrakiety stawiamy dopiero dziala
3) bunkierek stawiamy od samego poczatku, WR i LL, i stopniowo silniejsze dziala
4) zawsze mozna przestawic sie z obrony na flote i z powrotem
5) obrona nie ucieknie przed atakiem, jest duze ryzyko ze komus nie spodobaja sie nasze poczynania i moze ona ulec zniszczeniu, dobrze zastanowic sie na poczatku czy ma ona glebszy sens
6) jesli robimy grawitony, ktore wymagaja sporej ilosci satelit, bunkierek moze przydac sie, lecz bedzie utrudnieniem dla kolegi gdy zapragniemy zestrzelic nasze satelity i przerobic je na kriss
7) obrone stawiamy aby zniechecic slabszych graczy lub takich bez floty, jesli mamy na bunkrze malo surowicy nikomu nie oplaci sie na niego latac
8) nie ma obrony idealnej, wszystko da sie zniszczyc

VII. POTRZEBNE STRONY I PROGRAMY

1) program symulator lotow, Speedsim, sciagniemy go na: http://www.speedsim.net/index.php?page=downloads
2) mapki graczy ogame, przydaje sie gdy szukamy kogos, namiary planet pojedynczych graczy oraz calych sojuszy: http://mapaogame.net/szukaj.php  [platna ] oraz http://www.gratki.pl [darmowa], http://info.wsisiz.edu.pl/~ulatowsp/ogame/ogame.htm
3) konwerter raportow wojennych: http://czuz.ovh.org/formatron/ raz http://cconverter.adam85w.net/
4) kalkulatory i inne duperele: http://ogame-tools.pl/ , http://ogame.bajo.pl/1556,strony,www.html

VIII. KORZYSTAMY Z MOONA

1) stawiamy na moonie baze ksiezycowa, daje nam to 3 wolne pola
2) stawiamy fabryke robotow, zostaja 2 wolne pola
3) stawiamy falange, zostaje 1 wolne pole
4) stawiamy baze ksiezycowa 2LVL
5) powtarzamy pkt 2-4
6) w pewnym momecie zamiast fabryki robotow robimy stocznie
7) zeby wziasc kogos na fale sprawdzamy czy jest w jej zasiegu, jesli tak to polowa sukcesu
8) koszt skanowania falanga to 5K dexu za kazdym razem
9) na falandze widac ruch floty potencjalnego celu, skad leci, gdzie leci, czym leci, o ktorej bedzie
10) uzbrojeni w te informacje wyliczamy nasz cel, ustawiamy swoja flote na atak tak aby byla kilka sekud po przybyciu celu na planete, im mniej czasu tym lepiej, cel nam nie zdazy uciec
11) nie kazda flote da sie namierzyc, to wiecie na pewno z opisu bezpiecznego FSa, nie widac na fali:
  a) floty lecacej z moona na PZ [moona nie da sie wziasc na falange, podobnie PZ]
  b) floty lecacej z moona na moona
12) na falandze dobrze lapac floty ktore leca z misja transportuj i sa w trakcie powrotu, wiadomo ze takiej floty nie da sie juz cofnac, jest nasza
13) przed przylotem obcej floty dobrze jest zrobic skan falanga i normalny skan planety, zeby nie bylo niespodzianki w postaci innej floty na podstawce
14) na moonie mozna robic grawitony, wtedy robimy wszystko to co w dziale OBRONA
15) na moonie nie da sie robic kopalni
16) jak mamy 2 moony to mozna zastanowic sie nad teleportem [opis nizej]

Obliczanie % ze zniszczonego moona, WZOR:

% za zniszczenie księżyca = ((średnica zniszczonego księżyca / 100) ^ 2) / 10
% za zniszczenie księżyca = ((średnica zniszczonego księżyca dzielone na 100) do potęgi drugiej) dzielone na 10

wskazowka: kazdy poziom falangi to odpowiednio wiekszy zasieg, umiejetne korzystanie z moona szybko zwroci nam koszty jego otrzymania i rozbudowy, do wszystkiego trzeba dojsc do wprawy, moon nie jest dobrem niezniszczalnym, potrzebna jest odpowiednia ilosc GS dopasowana do jego wielkosci aby go zniszczyc, im wiekszy moon tym wiecej GS potrzeba

IX. TELEPORT

1) za jego pomoca przesylamy floty miedzy planetami bez strat czasu i paliwa, calosc trwa ulamek sekundy
2) mozna przeslac floty co godzine
3) nie da sie przeslac surowicy ta metoda

wskazowka: przydatna rzecz gdy latamy czesto flota i atakujemy, daje duza mobilnosc w lataniu, opcja szybkiej ucieczki w razie potrzeby albo podstawki

X. GWIAZDA SMIERCI

1) ma swoich zwolennikow i przeciwnikow
2) zalety: duza sila ognia, niszczy moony, duza ladownosc, potrzeba sporo flotki by ja rozwalic, kilka sztuk i mozna sporo zdzialac
3) potwornie wolna, nie jest niezniszczalna i wprawiony gracz sobie z nia szybko poradzi, duze koszty budowy oraz jej czas

ech, wiem wiem... Wielu z Was o tym marzy.

Jednak musicie wiedziec kilka rzeczy nim zabierzecie sie za jej budowe.
Gwiazda Smierci (GS) - ma wymagania: 300 000 energii (osiagne sie to tylko z satelitek slonecznych i potrzeba ich wtedy od 6,000 do 15,000 nawet) + Laboratorium Badawcze na 12 poziomie na tej samej planecie - a to niemalo i koszty sa spore.

Dodatkowo - musicie zdac sobie sprawe z faktu, ze rzadko kto atakuje Gwiazdą Smierci. Jest ona straaaaszliwie wolna. Z planety na planete obok leci okolo 5 godzin, nie mowiac juz o ataku z ukladu do ukladu (zajmuje to wieeeki cale) - zatem GS nie nadaje sie do atakow tak naprawde. Wasz przeciwnik zdąży podstawic dowolnie wielka flote swoja lub przyjaciol i to co budowaliscie za ciezko i dlugo ciulane mineraly (5kk metalu + 4kk krissu + 1kk deu) pojdzie w pyl (300 OW rozbija spokojnie 1 GSa bez trudu).

Podsumowujac GS - to jedynie prestiz + cos jeszcze. Konkretnie - tanie Fleet Save'y (FSy). Jesli masz moon'a i slesz swoja flote na swoje wlasne Pole Zniszczen z moon'a wlasnie - Twoja flota wraz z Gwiazda Smierci bedzie leciec 3,5h w jedna strone. Zatem daje Ci to 7h zupelnego spokoju za koszt ... okolo 500 - 1000 deuteru (zalezy od floty). I to jedyny prawdziwy plus posiadania GS'a.

A teraz kilka CHOLERNIE WAZNYCH porad dla tych ktorzy jednak zechca miec GS'a w swojej flocie:

1. Nanity na wysokiem poziomie (4 lub 5)
2. Zebrany CALY potrzebny kriss
3. Planeta mozliwie blisko slonca
4. Laboratorium badawcze na planecie gdzie budujemy satelitki - wybudowane na 12 poziomie
5. Nie inwestujemy tam w obrone. Jesli ktos zauwazy satki - i tak przyleci. A obrona bedzie klopotem jesli bedziesz chcial zestrzelic grawki
6. Liczymy ile potrzebujesz satek. Okreslamy ile czasu zajmie ich budowa i ... zaczynamy o godzinie "W"
7. Sleczymy dniem i noca (czas potrzebny przy nanitach na 4 poziomie i planecie na 8 pozycji od slonca – to 32h) do momentu zakonczenia budowy satek, zalatwiamy na wszystki wypadek kogos blisko zeby mogl przyleciec na Zatrzymaj w celu pomocy przy ewentualnym ataku - o ile to mozliwe
8. Jak tylko wybudujemy odpowiednia ilosc satek, wymyslamy grawki i organizujemy kogos do zestrzelenia satek. Zbieramy zlom (kriss) i inwestujemy go w pierwszego GS'a

wskazowka: jak komu wygodnie, trzeba sie zastanowic czy sie oplaci

XI. JAK STAC SIE NIEATRAKCYJNYM CELEM?

Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, należy najpierw zastanowić się, co chce osiągnąć agresor?
Otóż przede wszystkim potencjalny agresor patrzy na:
1. Ilość surowców na planecie (oczywiście aby je przejąć)
2. Flotę stacjonującą na planecie (aby ją zniszczyć i zebrać szczątki)

Więc jak każdy łatwo może wywnioskować, aby stać się nieatrakcyjnym celem:
1. Nie należy trzymać zbyt dużej ilości surowców na planetach.
2. Nie należy zostawiać floty na planecie podczas naszej nieobecności czyli FS.

Planety bez większej ilości surowców i floty nikt nie zaatakuje, bo zwyczajnie nie będzie mu się to opłacać. (szkoda deuteru).

Jak bezpiecznie magazynować surowce?
Oczywiście surowce najlepiej wydawać na bieżąco, ale jeśli zbieramy na jakiś drogi budynek lub badanie, przechowywanie surowców na jednej z planet wydaje się nieuniknione. Oto zasady bezpiecznego magazynowania surowców.

1. Staramy się trzymać surowce na planecie posiadającej solidną obronę.
2. Robiąc FSa zabieramy też surowce.
3. Jeśli posiadamy księżyc, to na niego najlepiej zwozić surowce i robic FS.

Ponieważ lepsi gracze rzadko atakują dla surowców zgromadzonych na planecie, najczęściej zaś polują na floty pozostawione na planetach, należy się przed tym zabezpieczyć robiąc FSa. Ale to też trzeba umieć.

XII. DEPOZYT SOJUSZNICZY I STACJONOWANIE ZAPRZYJAZNIONYCH FLOT

Depozyt sojuszniczy
Zacznijmy od podstaw, czyli od Depozytu Sojuszniczego. Jest to specjalny hangar krążący w na orbicie planety, dzięki niemu można zatankować przyjacielską flotę, która stacjonuje na naszej planecie. Jedynymi wymaganiami do budowy pierwszego poziomu depozytu to dostępność surowców: 20 000 metalu i 40 000 kryształu. Każdy kolejny poziom budowli zwiększa o 10 000 jednostek ilość deuteru, jaką może zostać zatankowana stacjonująca flota. Tankowanie odbywa się za pomocą wystrzelenia rakiet. Wbrew pozorom hangar nie jest potrzebny do stacjonowania flot czy prowadzenia wspólnych ataków, natomiast pozwala wydłużyć czas przebywania floty na orbicie.

Stacjonowanie zaprzyjaźnionej floty (grupowa obrona)
Aby zaprzyjaźniona flota rozpoczęła stacjonowanie na orbicie wystarczy, że ktoś z naszego sojuszu lub buddy listy wyśle statki na naszą planetę, z misją "zatrzymaj". Przed tym wybiera, na jaki okres czasu jego flota ma pozostać na orbicie. Stacjonujące statki zużywają paliwo w postaci deuteru, odpowiednio dla każdej jednostki.
Gdy flota zużyje całe paliwo dostępne na pokładzie to możemy do tankować statki za pomocą wspomnianych już rakiet. W tym celu przejdź do Depozytu sojuszniczego i kliknij na "Zatankuj flotę dokującą".
Ze względu na technikę gry nie można stacjonować floty u gracza z włączonym urlopem. Jeszcze jednym ograniczaniem jest liczba osób, które jednocześnie mogą stacjonować na jednej orbicie - jest to maksymalnie 5 graczy.

CDN

jak ktos ma cos do dodania lub poprawienia to dopisywac, najlepiej w ten sposob np.:

dzial III. podpunkt 6) ...

jakby byly pytania o ACS to zglaszac sie do szefostwa albo doswiadczonego sasiada o pomoc


http://b12.grono.net/237/25/gallery-60713736-500x500.jpg
"Nie zadowalaj się nigdy tym, co osiągnąłeś. Jeśli myślisz, że jesteś najlepszy, to zaczyna się niebezpieczeństwo. Na krytykę nigdy nie odpowiadaj złością"

Offline

 

#2 2008-04-08 15:37:27

bagieta

Gość

Re: Poradnik dla adeptow.

wszystko co tu napisałeś mi sie przyda spewnością i naprawde jest to mądre co napisałeś

 

#3 2008-04-08 19:52:30

mysliwy

Rada Sojuszu

10628420
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 91
Punktów :   

Re: Poradnik dla adeptow.

do komunikacji zapomniales dodac jeszcze fona bo tez jest przydatny

jeden sms albo jedna minuta rozmowy droga nie jest a mozna wszystko szybko i pieknie zalatwic

ja tak mam na u28, 37, 38 i koledzy z tych uni wchodza na moje konto take na u45


http://www.ulicznik.net/promo/kapela.gif

Kolejny raz rozrzucisz nogi,kolejny raz wzniesiesz w niebo oczy
kolejny raz poczujesz bol w miejscu co wieszsz pisze o rozkoszy

Offline

 

#4 2008-04-08 21:12:40

Krolewski

Administrator

6890915
Skąd: Cast Away
Zarejestrowany: 2007-10-11
Posty: 277
Punktów :   
WWW

Re: Poradnik dla adeptow.

ja to chyba zabiore sie za pisanie ksiazek

dobra opcja z tym komem ale w rozdziale III pkt 5 wspomnialem juz o tym


http://b12.grono.net/237/25/gallery-60713736-500x500.jpg
"Nie zadowalaj się nigdy tym, co osiągnąłeś. Jeśli myślisz, że jesteś najlepszy, to zaczyna się niebezpieczeństwo. Na krytykę nigdy nie odpowiadaj złością"

Offline

 

#5 2008-04-10 16:41:24

mysliwy

Rada Sojuszu

10628420
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 91
Punktów :   

Re: Poradnik dla adeptow.

jesli ktos bedzie potrzebowal pomocy bo nie bedzie mogl odebrac floty w nocy to piszcie do mnie smialo nawet jesli mnie nie bedzie to w nocy zawsze jestem jesli mam popoludniowki siedze do 3h a jesli ranki to do 23h a na innych uni mam zaufanych ludzi ktorzy takze siedza na moim koncie jak mnie nie ma

i potrafia zmieniac IP wiec zadnych klopotow jesli chodzi o BANA nie bedzie


http://www.ulicznik.net/promo/kapela.gif

Kolejny raz rozrzucisz nogi,kolejny raz wzniesiesz w niebo oczy
kolejny raz poczujesz bol w miejscu co wieszsz pisze o rozkoszy

Offline

 

#6 2008-04-10 20:10:41

prezes1125

Zbanowany

Re: Poradnik dla adeptow.

11479206 moje gg.

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lipdubug.pun.pl www.ligapokemongra.pun.pl www.poczujmagie.pun.pl www.filmy3gp.pun.pl www.miedzywymiarami.pun.pl